עולם העסקים הוא עולם רווי תחככים ושליטה, אך ישנם גם עסקים שעדיין שומרים על הגינות עסקית כלפי הלקוחות שלהם ואף המתחרים. יותר ויותר עסקים שמים דגש בשנים האחרונות על נושא ההגינות העסקית.
הם מאמצים ערכים חיוביים, שומרים על איכות הסביבה, תורמים לקהילה וכן משדרים הרבה תכונות חיוביות כלפי הלקוחות וגם כלפי עסקים אחרים.
מהי הגינות עסקית?
הגינות עסקית היא דרך חיים שכוללת התנהגות חיוביות כלפי אנשים, נורמות וערכים חיוביים, שמירה על איכות הסביבה וכן תרומה לקהילה שחשובה לא פחות. באמצעות הנחלת ערכים ונורמות אלה ניתן לשדר ללקוחות וכן לעסקים שונים עד כמה חשוב לאמץ הגינות עסקית כדרך חיים ולא רק כסיסמה או הגיג. באמצעות הגינות עסקית ניתן להגיע במהירות ליעדים ולכבוש פסגות וכמובן להגדיל את מעגל הלקוחות של העסק. לקוחות מרוצים הם לקוחות שמרגישים שהעסק מתנהג אליהם בצורה הוגנת והולמת ולכן הם ממהרים להמליץ על שירות שקיבלו בפני חברים או משפחה. כך שלמעשה הם עוזרים לעסק להגדיל את מעגל הלקוחות שלו ועל הדרך עושים יח"צ לעסק ללא תשלום.
חשיבות הגינות עסקית בעסק
באמצעות הגינות עסקית בעסק ניתן לגרום ללקוחות לחבב אתכם ואף להגדיל את מעגל הלקוחות של העסק מבלי להוציא כסף על פרסום ושיווק. היחס האדיב, השירות ההגון והאוזן הקשבת הם כל מה שהלקוח מחפש בעת חיפושיו אחרי שירות מסוים או מוצר. עסקים שפועלים בהגינות נהנים מלקוחות נאמנים לאורך שנים, הגדלת מעגל הלקוחות שלהם, יח"צ בחינם וכן משפעה גדולה על פעולות שונות בעסק. מצב זה לא רק שגורם להם להגדיל את רווחיות העסק אלא ממתג אותם כעסקים מובילים שחייבים להגיע אליהם ולרכוש מהם שירות או מוצר. מעבר לכך, אם העסק גם מקיים פעילת למען הקהילה הוא נתפס עוד יותר כעסק רציני ומשמעותי בתחום בו הוא עוסק. לכן עסקים רבים בשנים האחרונות משקיעים לא מעט זמן וכסף וכן תורמים למען הקהילה על מנת להמשיך ולשמור על שמם הטוב לאורך שנים רבות.
מה היתרונות של הגינות עסקית
באמצעות הגינות עסקית ניתן ליהנות מהיתרונות הבאים:
פרסום ויח"צ חינם לעסק- עם הגינות עסקית ניתן לקבל יח"צ ופרסום מטעם הלקוחות ללא תשלום. דבר זה שווה מאוד לכל עסק בין אם הוא מתחיל או במהלך חייו העסקיים. כולנו יודעים עד כמה פרסום שלילי או שיימינג עשוי להרוס שם של מותג. לכן חשוב ביותר להיות הוגנים כלפי הלקוח.
הגדלת מעגל הלקוחות- באמצעות הגינות עסקית ניתן להגדיל את מעגל הלקוחות של העסק מבלי להשקיע בשיווק ופרסום בעסק. כל אחד מהלקוחות של העסק אשר מספר על שירות העסק עשוי להגדיל את לקוחות העסק בצורה משמעותית.
להתמתג בצורה הטובה בתחום – באמצעות הגינות עסקית ניתן למתג את העסק בתחום בו הוא פועל, כך שאם עסק מסוים המעניק שירותי עיצוב שיער והוא מתנדב בקהילה או תורם להם, העסק עשוי להיתפס כעסק רציני וחשוב שחייבים להגיע אליו.