לשאלת מיליון הדולר (ולעתים – כמה מיליונים) "מה הופך עסק לסיפור הצלחה לאורך זמן?" תשובות רבות. אלא שב-20 השנים האחרונות הצטרפה תשובה מרכזית נוספת לאלו הוותיקות: קידום דיגיטלי. נדיר מאוד לפגוש עסק מצליח אשר חוטא בהיעדר קידום דיגיטלי מקצועי, מדויק ונכון. אם גם אתם מעוניינים לרכוב על גל ההצלחה באמצעות האינטרנט, הרשתות החברתיות וכל מה שביניהם, הגעתם למקום הנכון! מייד תבינו כיצד לקדם את העסק שלכם בדיגיטל בצורה הכי נכונה שיש!
תוכן, נראות ורספונסיביות. או במילה אחת – החוויה!
שלושת הכללים הראשונים בדרך להצלחה קשורים לחוויית הגלישה באתר שלכם. כאשר אתם יוצרים חוויה חיובית ומהנה לגולשים המבקרים באתר שלכם, אתם גורמים להם להישאר זמן רב באתר, לשוטט בין הדפים השונים, וכתוצאה מכך, גוגל ומתחרותיה רואות באתר שלכם מוקד משיכה ועניין ומשפרים את מיקום תוצאות החיפוש שלו. החוויה החיובית נוצרת בזכות מספר אלמנטים מרכזיים, אותם כל חברת קידום אתרים מכירה:
- תוכן – כאשר התוכן שבאתר עשיר ומעניין, אמין ומתחדש, הגולש קורא, נשאר זמן רב באתר ונהנה! כשבגוגל מזהים שהגולשים שלכם לא בורחים מהאתר אחרי דקה, הם נוטים לקדם אתכם מעלה.
- נראות – עיצוב ידידותי, מתוכנן, המתאים לקהל היעד שלכם, ישאיר את הגולשים באתר שלכם הרבה יותר. הדבר צריך להתבטא באספקטים רבים, לרבות תמונות, צבעים, גופן, סגנון, מבנה דף ועוד.
- רספונסיביות – בימינו חשוב מאוד להתאים את האתר גם כמה שיותר לאמצעי הגלישה הקיימים, בראשם הטלפונים הניידים, שתפסו תאוצה מדהימה בשנים האחרונות.
רשתות חברתיות ושיווק מחדש – לבלוט בכל מצב!
גם אם בעיניכם רשתות חברתיות הן בזבוז זמן משווע, כשזה נוגע לעסק שלכם, אתם פשוט חייבים להיות שם. פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, טלגרם ואחרות – אל תוותרו על אף גולש ולקוח, אשר רובם המוחלט (במיוחד הצעירים) מבלים שם שעות רבות. חשוב לא להסתפק בעצם קיומכם באותן רשתות, אלא להיות אקטיביים, לעלות פרסומים ולהישאר בעניינים! גם נושא השיווק מחדש חשוב מאין כמוהו. זהו המונח המקצועי לתופעה שבה לקוחות פוטנציאליים כבר ביקרו באתר שלכם, מה שמאפשר לכם להציג להם פרסומות בהמשך, שימשכו אותם בחזרה לאתר שלכם. מדובר בקהל גולשים שעל פי מחקרים, הסיכוי שייכנס (שוב) לאתר שלכם גבוה פי כמה מאשר גולש אקראי. תנצלו את הסיכוי המוגדל הזה!
אמצעים נוספים לקידום בדיגיטל
הנה 3 אמצעים נוספים שיסייעו לכם להיות מובילים דיגיטליים:
- פרסום ממומן – במקרים רבים, פרסום שכזה, המקנה לכם את המקומות העליונים בתוצאות החיפושים השונים באמצעות תשלום, מהווה מקפצה מבינוניות להצלחה. נכון, זה עולה, ואפילו לא מעט, אבל כשעושים זאת נכון, על כל שקל שמכניסים, מרוויחים בעקיפין פי כמה!
- לבלוט ברשת – אל תסתפקו רק בעצם קיום האתר שלכם בתוספת הרשתות החברתיות. בלטו ברחבי האינטרנט באמצעות חדירה לפורטלים, אתרי נישה ואתרים וותיקים, אמינים ופופולריים. עוררו דיונים ברשת הקשורים אליכם, לשירותים ולמוצרים שלכם, ותהיו גם בקרבת המתחרים שלכם, כדי להזכיר את קיומכם ולהכיר את האסטרטגיות שלהם.
- נהיה בקשר – הגולש כבר באתר שלכם. החלק הקשה מאחוריכם! עכשיו תעשו הכול כדי שזו לא תהיה כניסה חד פעמית. הדרך המיטבית היא לצרף אותו לרשימת התפוצה שלכם. הבליטו ללא חשש את העניין, צרו דפי קישור "קופצים" ותהפכו את ה"סטוץ" ל"קשר מחייב".
אז מה? נשמע לכם מסובך? אל דאגה, פשוט התקשרו עם חברה מקצועית מתחום קידום האתרים ותוכלו לישון בשקט. חברה איכותית תוביל את האתר שלכם למסלול המנצחים ואת העסק שלכם לרווחים מרשימים. שיהיה בהצלחה!