מנתוני אור ירוק עולה כי 43 ילדים ובני נוער (0-19) נפגעו בבני ברק כשרכבו על אופניים (רגילים) בעשור האחרון (2009-2018) – ארבעה נפגעים בממוצע בכל שנה. בשנת 2018 נפגעו בעיר חמישה ילדים ובני נוער רוכבי אופניים.
בעשור האחרון (2009-2018) נפגעו בתחום העירוני 1,018 ילדים ובני נוער בגילאי 0-19 בתאונות דרכים כאשר הם רוכבים על אופניים, 22 נהרגו וקרוב ל-300 נפצעו באורח קשה. בשנת 2018 נפגעו בערים ובישובים 73 ילדים ובני נוער רוכבי אופניים, שלושה מהם נהרגו ו-24 נפצעו קשה.
העיר שבה נפגעו הכי הרבה ילדים ובני נוער רוכבי אופניים בעשור האחרון היא תל אביב יפו שבתחומיה נפגעו 124 רוכבים, בירושלים נפגעו 66 רוכבים. בפתח תקווה, בני ברק ורחובות נפגעו בעשר השנים שחלפו 43 ילדים ובני נוער בתאונות אופניים.
מתחילת שנת 2019 נהרגו 12 רוכבי אופניים (מכל הגילאים) ברחבי ישראל. בשנת 2017 כולה נהרגו 12 רוכבים ובשנת 2018 כולה נהרגו 16 רוכבים.
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "האופניים הם כלי תחבורה ירוק, זול, נוח ומתאים לפעילות גופנית אך הרוכבים חשופים לפגיעות קטלניות בהיעדר אמצעי הגנה. על המשרד לבטיחות בדרכים לשים בראש סדר העדיפויות את בטיחות הרוכבים, לא רק ביום הכיפורים אלא בכל השנה. חייבים להתחיל להתחשב ברוכבים ולסלול עבורם שבילי רכיבה ייעודיים שיפרידו אותם מכלי הרכב על הכביש ויסייעו להגברת ביטחונם ולהפחתת מספרי הנפגעים. במפגש עם כלי רכב, רוכב האופניים תמיד יפסיד ועל כן חייבים לדאוג לתשתיות מתאימות עבורם".
טיפים לרכיבה בטוחה
v חובשים קסדה בכל רכיבה: קסדה היא שומר ראשו של הרוכב ולכן רוכבים רק עם קסדה רכוסה היטב.
v רכיבה בשעות החשיכה: ברכיבה בשעות הלילה יש ללבוש בגדים בהירים שניתן לזהותם בחושך ולהשתמש במחזירי אור.
v מיגון: בכל רכיבה יש לרוכב עם מגנים לברכיים וכפפות.
v רוכבים כחוק: ילד מתחת לגיל 16 לא רוכב על אופניים חשמליים, קורקינט חשמלי והוברבורד.
v תחזוקה: וודאו את תקינות האופניים: הצופר, הצמיגים, הבלמים, התאורה ומחזירי האור.
v התאמת האופניים לרוכב: יש לוודא כי האופניים מתאימים לגובה של הרוכב כך שקצות האצבעות יגיעו לקרקע.